کد مطلب:295970 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:104

حدیث 03


در حدیث عبدالله بن سلمان فارسی به نقل از پدرش منقول است كه می گوید: به فاطمه علیهاالسلام عرض كرد: ای سیده من، آن كلام را (كه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم به شما تعلیم نمود و صبح و شام می خوانید) به من تعلیم نمایید. فرمود: اگر دوست داری تا زمانی كه در دار دنیا زندگی می كنی، ناراحتی تب به تو نرسد، بر این (حرز) مواظبت كن.

سلمان می گوید: حضرت فاطمه علیهاالسلام آن حرز را به من تعلیم نموده و فرمود:

«بسم الله الرحمن الرحیم، بسم الله النور، بسم الله نور النور، بسم الله نور علی


نور، بسم الله الذی هو مدبر الامور، بسم الله الذی خلق النور من النور، الحمدلله الذی خلق النور من النور، و انزل النور علی الطور، فی كتاب مسطور، فی رق منشور، بقدر مقدور، علی نبی محبور، الحمدلله الذی هو بالعز مذكور، و بالفخر مشهور، و علی السراء والضراء مشكور. و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین.» [1] .

- به نام خداوند رحمت گستر مهربان، به نام خداوندی است كه نور است، به نام خدایی كه نور نور است. به نام خدایی كه نور بر بالای نور است، به نام خدایی كه تدبیر كننده امور است، به نام خدایی كه نور را از نور خلق كرد، ستایش برای خدایی است كه نور را از نور آفرید و نور را بر (كوه) طور، در كتابی نوشته شده، در ورقی باز، در اندازه ای معین، برای پیامبری مسرور، نازل نمود. ستایش برای خدایی است كه به عزت یاد شده و به فخر مشهور است، هم او كه در راحتیها و سختیها مورد سپاس می باشد. و درود و رحمت خداوند بر سرور ما محمد و خاندان پاكیزه ی او باد!


[1] بحارالانوار، ج 43، ص 67، از روايت 59.